Coca Cola
May 28th, 2004N.B. Deze post is van het oude systeem, ik sta vanwege die reden niet garant voor het kloppen van werkende en goed gevormde plaatjes, links (intern en extern) en andere van dat soort zaken
Coca Cola is goed in viral marketing… zat ik gisteren nog een berichtje te posten die veel te maken had de Deense introduktie van een nieuwe smaak Fanta, vandaag werd ik er door Emerce op gewezen dat Coca Cola ook in Amerika met iets patserigs komt.
In de multipacks met blikjes worden 100 ‘blikjes’ gestopt die zijn voorzien van een GPS-ontvanger en een telefoon. Heeft iemand zo’n blikje gevonden, dan mag ie op de rode knop drukken en ouwehoeren met een telefoonmiep aan de andere kant van de lijn. In de tussentijd worden de GPS coordinaten van de beller op een listige manier doorgeseind naar de commandocentrale van Coca Cola, en voor je het weet staat er iemand voor je neus die je komt verblijden met een nagelnieuwe Chevrolet Equinox (of een troostprijs).
Eigenlijk dus gewoon een normale sweepstakeaktie, alleen hoef je nu geen gouden flippo op te sturen. Jaja, de techniek staat voor niks. Er is zelfs een speciale site gelanceerd waarop je de winnaars kunt traceren.
Het grappige is dat er wel geluld gaat worden over dit soort akties, en lui die erover horen vertellen ‘t weer aan anderen. Deze aktie is dus zo viral als de pest, terwijl de kans om iets te winnen verwaarloosbaar klein is.
Wat ik me nu wel afvraag is; krijgt een winnaar nu ook een gekoeld blikje cola bij z’n prijs? Er zat tenslotte een blikje te weinig in de gekochte verpakking. Dat gaat zomaar niet!